"Yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittäminen on rangaistava teko"? mitä mieltä sinä olet tästä aiheesta.

Minusta yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittäminen on rangaistava teko.

Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen on suomen rikoslaissa rangaistavaksi katsottu teko.Yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä tuomitaan sakkoa tai vankeutta enintään kaksi vuotta. Yksityiselämää loukkaavaan tiedon levittämiseen syyllistyy levittämällä sellaisia toisen yksityiselämään kuuluvia tietoja, joiden leviäminen voi aiheuttaa kärsimystä sille, jota tieto koskee.

Verkkoidenttiteetti tarkoittaa käsitystä, jonka henkilö antaa henkilöllisyydestään sosiaalisessamediassa.Se koostuu nimimerkistä, kuvista jotka henkilö on jakanut itsestään tai elämästään.

Minulla itsellä on sosiaalisiamedioita joissa jaan kuvia itsestäni, harrastuksistani ja melkein kaikesta mitä teen. Mutta minun tilini on yksityisiä eli kuka tahansa ei voi minun julkaisuja katsoa. Minä olen itse määrittänyt kuka minun julkaisuni näkee ja kenelle haluan ne näyttää.